Contact

Je kunt contact met Petra Bijl opnemen:

Telefoon: 06 22 52 40 66

E-mail: info@talentia.nl

Petra Bijl op LinkedIn

View Petra Bijl's profile on LinkedIn

Petra Bijl op Facebook

facebookicon.jpg

 

Petra Alice Bijl

Zuidereinde 69, 1243 KM ’s Graveland
Telefoon: 035 69 81 115 / 06 22 52 40 66
Geboortedatum: 12 november 1961 te Maarssen
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
www.linkedin.com/in/petrabijl


Als trainer, projectleider, verander- en talentmanager en HRM-/ beleidsadviseur heb ik non profit en profit gewerkt in uiteenlopende rollen en functies. Resultaatgericht, zelfstandig en initiatiefrijk. Mijn expertise ligt op de terreinen beleidsontwikkeling en talentmanagement, het inrichten van bedrijfsvoering en processen en leren op alle lagen stimuleren en faciliteren. Een matchingsrol is mij op het lijf geschreven. 
Het arbeidsvoorwaardelijke deel, de harde kant, het inkopen en de bedrijfsvoering ken ik goed en blijkt vaak essentieel voor het laten slagen van diversiteit, inclusie, complementaire en zelfsturende teams en talentmanagement. Daar adviseer ik dus ook graag in, evenals systemisch kijken aan de voorkant. Sterke kanten zijn mijn verbindende en analytische vermogen, mijn pragmatische proactieve aanpak en heldere communicatie in de samenwerking en in mijn rapportages. Ik ben een netwerker, bruggenbouwer en denk in mogelijkheden. In mijn loopbaan heb ik altijd graag samengewerkt: als sparringpartner van bestuurders en HR managers, als beleidsadviseur en specialist arbeidsvoorwaarden in teams, ook in kleine, snelgroeiende organisaties. Ik ben goed in implementeren en innoveren van beleid en arbeidsvoorwaarden, wet en regelgeving, afgestemd op de doelgroep. Ik werk graag samen in een team, met regie op eigen agenda. 

Opdrachten en loondienst

Van 2001 tot heden:

Talentia, eigenaar (www.talentia.nl).
Op projectbasis als organisatie- en HR-/ beleidsadviseur en coach. 
Samen je talenten ontwikkelen is wat ik graag doe op alle niveaus., Werken vanuit je hart is mijn motto. Opdrachtgevers krijgen resultaten waar medewerkers blij van worden. Ik heb afwisselend of tegelijk ook in loondienst gewerkt. 
Inclusief leren en werken vind ik belangrijk. Daar doe ik momenteel research naar. 
Op zoek naar positieve voorbeelden van succesvolle integratie en aanstelling van mensen met een functie/ arbeidsbeperking interview ik bedrijven, met als doel essays en een boek te schrijven voor de doelgroep strategisch HR, Management en Leerprogramma’s.

2018 tot april 2019:

Achmea, Beleidsadviseur expertise team arbeidsvoorwaarden, loondienst
Projecten: functies en rollen, benchmark in- en extern in financiële en verzekeringsbranche  en dit intern vertalen; ouderenbeleid in samenwerking met het preventieve gezondheidsprogramma in sportcentrum Papendal.

2018:

Zorggroep Spaarnestad, HR adviseur via HRMORe, interim
Mkb organisatie met interne samenwerkingsconflicten en structuur

2017:

Stichting Kinderopvang Vianen, HR adviseur, interim
Functieprofielen updaten

2016:

Stichting Human Concern BV: HR adviseur, interim
Werving en selectie, functiebeschrijvingen opstellen

2015:

NBD Biblion BV: HR adviseur, interim
Recruitment, trainingsacteur bij  beoordelingsgesprekken, quick scan HR dienstverlening, subsidie voor duurzame inzetbaarheid binnengehaald

2014:

MEE Gelderse Poort: Senior HR adviseur, interim
Begeleiden transitie naar gemeentes

2012 - 2013:

DWO: Dordtse Welzijns Organisatie: Outplacement begeleiding, interim 
Boventalligheidsreductie begeleiden bij overgang naar MEE Plus Groep

2012 - 2015:

Lid Raad van Toezicht Oxfam Novib, op voordracht medezeggenschap

2012:

Icare: Programma manager Steeds Beter programma, loondienst
Medewerkers binnen Verpleging, Verzorging en Thuiszorg, sturen op geld, medewerkers- en klanttevredenheid met behulp van lean/ value profit chain

2011:

MEE Plus Groep: Outplacement begeleiding, interim
Projectleider: Coaching en coördinatie van de HR adviseurs

2010:

Evodos BV: Adviseur Organisatie Ontwikkeling, interim 
Vanuit pioniersfase als 3e persoon adviseren over organisatieontwikkeling en HR

2008- 2009:

MEE Plus Groep: Verander- en Transitieadviseur, HRM projectleider, Inkoop leerprogramma, interim 
Herinrichten organisatie, complementaire teams, functieprofielen, coachen opvolger

1987 - 2008:

Advieswerk, organisatieontwikkeling, HR en beleidsfuncties bij onder andere
ABN AMRO Lease en Pensioenfonds Zorg en Welzijn (loondienst),  Gemeente Utrecht en Amsterdam,  Openbaar Ministerie, Vereniging Natuurmonumenten en Flora Holland  (allen interim).
De Galan & Voigt, VU en AMC, Ter Gooi Ziekenhuis en JPC groothandel (loondienst). 

Opleidingen

2022:

Fit for Future online leerplatform via Talent First

2006 - 2011:

Dansdocent, gespecialiseerd in toepassing in organisaties/trainingen en binnen de gezondheidszorg op thema’s zoals persoonlijk leiderschap, samenwerken, vitaliteit

2006 - 2009:

Leergang Organisatieopstellingen, Systemisch interveniëren  in organisaties/ loopbaan

2004:

HR bedrijfskunde leergang, IBO

2003:

Leergang Verandermanagement, KUN/ KPMG

1995 - 1997:

Basisopleiding Organisatieadviseur, SIOO

1987 - 1988:

Nieuw Elan, P&O management, de Baak, vanuit VNO/ NCW

1980 - 1986:

Sociale Psychologie, Vrije Universiteit, kandidaats ( nu bachelor) en master 

Cursussen

Training FNV voor contact persoon uitkeringsgerechtigden, seminars inclusie, samen sterk zonder stigma GGZ, Vereniging filosofie en geneeskunde, schrijven levensverhaal bij Viore, NHA korte verhalen, Esther Jacobs  en andere voor boekopzet (2020/ 2022)
CSR Coach certificering (Chronische Stress Reversal) gericht op Burn Out
Certificering L&D Support voor online loopbaantest 
Consulting skills, Associatie voor Organisatie Ontwikkeling